duminică, 5 februarie 2012

Iarna din Poiana

Azi am ajuns în Poiana cu Permacultură pentru prima dată după ce s-a instalat zăpada pe aceste meleaguri. Mă aşteptam să găsesc ceva zăpadă, dar nici în cele mai optimiste visuri nu credeam că voi găsi chiar aşa de multă zăpadă:


din stratul înalt, abia se mai vede "periscopul"
(o pata neagra in dreapta puţin mai jos de puţ)

În unele locuri zăpada trecea de genunchi
Era aşa de multă zăpadă încât mi-a fost imposibil să deschid poarta. Aşa că am intrat precum infractorii, sărind gardul. Am aterizat într-o dună de zăpadă care mi-a trecut de genunchi. Mi-a intrat doar putina zapada in bocanci, dar a fost ok.


În unele locuri zăpada depăşeşte înălţimea de 1 m

Cu aşa multă zăpadă sigur va fi un an fertil în Poiana cu Permacultură. După mai bine de 6 luni de secetă, solul chiar avea nevoie de aşa o bogăţie. Dacă zăpada asta se va topi încet, apa va fi absorbită treptat de sol şi va rămâne acolo pentru mult timp, pentru a fi folosită de plante.

Iar ploaia îngheţată din ultimele zile a îmbrăcat pomii într-o armură transparentă

Viscolul, soarele şi ploaia au creat forme interesante

si dune care au şi 1,5 m inaltime

Alte dune

Cuţu nu mai avem demult in Poiana, daca ar fi fost, ar fi ramas inzapezit. Poate vom avea din primavara.

Asa se vede iarna din casă
Şi dacă tot avem aşa multă zăpadă în Poiana cu Permacultură, mă gândeam să sărbătorim cumva. Poate cu o bulgăreală sau cu niste constructii din zăpadă/gheaţă, gen iglu sau pur si simplu zbenguială. Ce ziceti? Se bagă cineva? Să monitorizăm starea vremii să vedem când avem parte de o moină. De o temperatură de 0-2 grade afară. Poate şi puţin soare...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu